SorgBar er arrangementer, som henvender sig til alle der har mistet eller er i berøring med sorg. Gennem events, samtaler og fællesskaber med andre sørgende, skaber SorgBar et rum, hvor deltagerne kan møde omverden med en oplevelse af, at man ikke er alene i sorgen og at man stadig kan leve, skabe og være sammen med andre.
SorgBar kom til mig med et ønske om at skabe et logo og visuel identitet, der skulle afspejle deres værdier og målsætning om at bryde stilheden og tabuet om sorg og død. De ønskede et autentisk, moderne og seriøst udtryk, der samtidigt var håbefuldt og 'festligt'.
Det resulterede i et stilrent grafisk design, med grønne nuancer og en varm gul komplementærfarve. Farvesammensætningen er gennemgående for designet, der netop er skabt for at udtrykke de mange sider, der er i sorgen. Håndtegnede illustrationer med indsigtsfulde budskaber giver en nærhed, ømhed og autenticitet. Logoet er designet med en kraftig typografi og har en klar reference til det at miste og samtidig være i et fællesskab.
Med SorgBar kan mennesker berørt af sorg og deres pårørende, finde støtte og inspiration til at vende tilbage til livet.
Ideen bag SorgBar blev født af Adam og er skabt i samarbejde med fra Landsforeningen Liv&Død.
Læs mere her: https://www.facebook.com/sorgbar/
Logoet skal illustrere, at når man mister én i sit liv, er de fysisk væk, men fortsat tilstede i minder og tanker, og dermed stadige synlige. Derfor er A'et i SORGBAR “væk”, men stadig tydeligt, læsbart og en integreret og vigtig del af logoet.
Logofonten er typograferet tæt sammen, for at understrege det fællesskab som SorgBar omfavner og tilbyder. Når vi står sammen kan vi støtte hinanden og vende tilbage til livet.